Estakada dla autobusów
- W sposób szczególnie wnikliwy analizowano proponowane rozwiązanie projektowe skrzyżowania ulicy Piekoszowskiej z Grunwaldzką, ponieważ obecnie zdecydowana większość kursów MPK jadących od strony Ślichowic skręca w lewo w ul. Piekoszowską – informuje Jarosław Skrzydło, Rzecznik Prasowy Miejskiego Zarządu Dróg. – W toku analiz uznano, że najlepszym rozwiązaniem będzie zaprojektowanie bezkolizyjnej łącznicy dla komunikacji miejskiej (estakada z ulicy Grunwaldzkiej w ulicę Piekoszowską w relacji lewoskrętnej). Wiąże się to jednak z koniecznością wyjścia poza istniejący pas drogowy i przejęciem prywatnych nieruchomości.
Nowa koncepcja zakłada również inne włącznie ulicy Starowiejskiej. Nie będzie się ona łączyć z ul. Grunwaldzką lecz Podklasztorną.
Nowe bus-pasy powstają wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej i Szajnowicza-Iwanowa na odcinku od Podklasztornej do Massalskiego.
Estakada dla autobusów? Oczywiście bus-pasy mają swoje wady i zalety, jak wszystko zresztą. Główną wadą tego rozwiązania jest to, że ograniczają ruch dla pozostałych pojazdów, zaś zaletą że autobusy będą w stanie kursować zgodnie z rozkładem jazdy. Co lepsze? Praktyka pokaże.